Vierailijoille

Voit vierailla Helsingin tuomiokirkossa kirkon vierailuaikoina läpi vuoden. Vierailuajat voivat muuttua seurakunnan tilaisuuksien vuoksi, joten tarkistathan päivittäiset aukioloajat sivun alareunasta.

Vierailu kirkossa 1.9.-31.5.

Talvikaudella kirkossa on käytössä pääsymaksu (5 €), joka on vapaaehtoinen. Pääsymaksun voi suorittaa kirkkosalissa olevilla itsepalvelupäätteillä. Vierailuajat ovat ma-la klo 9-18, su klo 11-18. Talvikaudella Kryptassa vierailu ei ole mahdollista.

Vierailu kirkossa 1.6.-31.8.

Kesäkaudella kirkossa on käytössä pääsymaksu (8 €). Lipunmyynti tapahtuu Tuomiokirkon tapulissa, jossa maksutapoina käyvät pankki- ja luottokortit sekä käteinen. Pääsymaksu on voimassa arkisin vierailuaikoina ma-to klo 9-17 ja pe 9-14. Iltaisin klo 18-21 kirkkoon vapaa pääsy. Pääsymaksu ei koske Tuomiokirkkoseurakunnan jäseniä eikä alle 18-vuotiaita.

Tuomiokirkon kryptaan on vapaa pääsy läpi kesän. Kryptan kappeliosassa on mahdollisuus hiljentymiseen.

Ryhmävierailut

Ryhmien toivotaan ilmoittavan vierailusta etukäteen, mikäli vierailu ajoittuu kesä-elokuulle tai lokakuun Kestävä tulevaisuus - tapahtuman ajalle. Ryhmien on mahdollista varata vierailun lisäksi opastus eri kielillä. Yhteystiedot: vierailut.tuomiokirkkosrk@evl.fi

Saapuminen

Suosittelemme saapumaan Tuomiokirkolle julkisilla liikennevälineillä, pyöräillen tai kävellen.

Raitiovaunulla: Senaatintorin pysäkillä pysähtyvät raitiovaunut 2, 5, 4, ja 7.

Metrolla: Helsingin yliopiston metroasema on lähin Tuomiokirkkoa sijaitseva metroasema. Asemalta on kävelymatkaa kirkolle noin 500 metriä.

Junalla: Helsingin päärautatieasemalta on kävelymatkaa Tuomiokirkolle noin 800 metriä.

Bussilla: Suurin osa Helsingin sisäisistä busseista pysähtyy Kaisaniemen puiston pysäkillä, josta on kävelymatkaa Tuomiokirkolle noin 500 metriä. Helsingin Rautatientorilla pysähtyviltä busseilta on kävelymatkaa Tuomiokirkolle noin 800 metriä ja Hakaniemeen päätyviltä busseilta n. 1,1 kilometriä.

Kaupunkipyörällä: Tuomiokirkon lähimmät kaupunkipyöräasemat löytyvät Helsingin yliopiston Porthania rakennuksen edestä, josta on matkaa Tuomiokirkolle n. 200 metriä sekä Senaatin torilta.‍‍

Helsingin tuomiokirkkoseurakunta

Tuomiokirkkoseurakunnan kirkkoherranvirasto

Bulevardi 16 B, 1. krs, 00120 Helsinki

Kirkkoherran virasto palvelee

• puhelimitse ma 9–15, ti 9-12, ke 12–17, to–pe 9–12, p. 09 2340 6100
  • sähköpostitse tuomiokirkko.srk@evl.fi
  • käyntiosoitteessa (soita ovikelloa) ma klo 9-15 ja ke klo 12-17

Lisää tietoa Tuomiokirkkoseurakunnan toiminnasta löydät seurakunnan kotisivuilta.

VIerailut kirkossa

Tiloja koskevat tiedustelut